GTSTCourant - Linda Dekker

BABETTE VAN VEEN EN JOEP SERTONS ONTSLAGEN, ACTEURS ‘IN SHOCK EN VERDRIETIG’

by GTSTCourant

Acteurs Babette van Veen (Linda) en Joep Sertons (Anton) moeten GTST noodgedwongen verlaten. De GTST-makers hebben besloten de personages Anton en Linda uit de soap te schrijven.

De acteurs zagen het ontslag niet aankomen, laten ze weten aan RTL Boulevard. “Toen we het hoorden, waren we wel enigszins in shock”, vertelt Sertons. “En verdrietig ook wel”, vult Van Veen aan. “Ik ben nog nooit ergens ontslagen of zo. Het is gewoon echt even slikken.”

Om de kijkcijfers van GTST een impuls te geven, is de soap onlangs compleet vernieuwd. Dat was volgens Van Veen ‘een hele heftige en zware tijd’. “Ik dacht: dat doen we met z’n allen. Maar we deden het niet met z’n allen.”

GTST wil in de toekomst met een kleinere cast werken. De acteurs zijn om die reden uit de serie geschreven. “Het is niet leuk”, aldus Sertons. “Je probeert te begrijpen waarom. Ze willen gaan werken met meerdere en langere gastrollen, zodat de verhaallijnen sneller aangepast kunnen worden. Er moesten daarom mensen sneuvelen, en dat waren Babette en ik.”

GTSTCourant meldde vorige week al dat de laatste dagen van Anton en Linda in Meerdijk zijn geteld. De personages vertrekken naar Bonaire. Begin december is de allerlaatste scène te zien.


Lees ook:

58 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Pinkeltje
25 november 2021 20:15

Belachelijk eerst zo schrijven dat je met de personages bijna geen kant op kan en dan de acteurs ontslaan? Ontsla dan de schrijvers.

Jessica
25 november 2021 20:15

Dit vind egt heel.erf jammer hun waren een van men favo personages

Gemmie
25 november 2021 20:17

Heel
Jammer 😢

Wil
25 november 2021 20:20

Nou ik vind het niet leuk of ik nog gaat kijken betwijfel ik .

Joemie
25 november 2021 21:29

Het is vervelend nieuws.
Positief vind ik wel dat het er nu pas ligt.
Andere jaren hadden we dit al 6 weken van te voren geweten.

Dennis
25 november 2021 21:30

Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuw schrijversteam. Raar ook dat Babette weg moet! Ik juichte toen ze in 2015 terug kwam. Een vast en vertrouwd gezicht!

Zonde!!!

Eva
26 november 2021 14:18
Antwoord op  Dennis

mee eens

Njaap
27 november 2021 12:27
Antwoord op  Dennis

En zo is het hun moete blijve en die schrijver moet gewoon zelf weg

Eicker
25 november 2021 21:41

Ow

Kenn
25 november 2021 21:56

Ik zeg pettentie voor deze acteurs !! Er moeten echt nieuwe schrijvers komen. En waarom hun? Laura heeft toch ook haar beste tijd gehad..

Marcel
26 november 2021 16:38
Antwoord op  Kenn

Potentie mijn vriend!! Maar je hebt gelijk.Laura heeft in feite ook geen verhaallijn dan een relatie met henk en de koning en zij word er ook in gehouden.

Alan A.
27 november 2021 00:21
Antwoord op  Marcel

Het verhaal van Laura mag ook zeker wat spannender worden. Ik denk dat zij nu de rol van luisterend oor heeft, iemand met levenservaring die de jongere personages steunt. Dit is ook belangrijk, maar niet altijd interessant voor een kijker om mee te leven.

MJ
27 november 2021 09:35
Antwoord op  Marcel

Denk toch echt dat er ” petitie ” mee bedoeld wordt….;)

Marjolein
25 november 2021 22:10

Ik vind dat Babette en Joep moeten blijven in gt st. Zonder hun is er veel minder aan.

Louisse jager
25 november 2021 23:12

Belachelijk om ze te ontslaan !😡doe dan die Richard weg met z.n gevreet en gezuip steeds als ie in beeld komt .Linda zit al jaren in GTST en hoort hierin en dokter bouwhuis ook oude bekende in GTST net als Johnny kraay junior en Julian oude bekenden en wat nieuwe gezichten .maar blijf van de oudere af zolang ze het leuk overbrengen enz laat ze hun werk gewoon doen .ik kijk al sinds begin en vind het super met Linda .Laura .Julian enz erin en die moeten ook blijven tot ze niet meer willen of kunnen .
Liefs GTST fan

Eva
26 november 2021 14:22
Antwoord op  Louisse jager

nee die hoeft ook niet weg edwin jonker
als ik mag zeggen die weg moet van is dokter Roman
en hopelijk gaat fout met steef die goed met gamme is geen goed vol beeld voor de jonger kijkers

rene
26 november 2021 22:40
Antwoord op  Eva

Ja Roman weg , vreselijke ongeloofwaardige rol , weg ermee .
Maar ik vrees dat er nog veel gaan vliegen hoor want ook Daan stevent af op een dodelijk ongeluk of zoiets met zijn onderzoek en ga zo maar door.
Maar GTST wil langere gastrollen in de serie en dat betekend dat je straks geen enkele binding meer hebt met een personage.
Vreselijk schrijversteam en Peter van der Vorst als baas van RTL is denk ik ook niet zo gunstig vrees ik want kijk welke programma’s hij al verkloot heeft.

Marleen
25 november 2021 23:28

Heftig voor hen zeg!

Zweefvlieg
25 november 2021 23:56

Anton en Linda hadden prima nog jaren een interessante rol kunnen vormen als niet steeds al die jonge acteurs zo snel vertrekken. Er zijn kinderen en familieleden zat geweest, maar sinds die allemaal vertrokken zijn, blijft er voor hen inderdaad weinig over. Teveel gastrollen maakt het rommelig, maar is ongetwijfeld lekker goedkoop voor RTL (net zoals die 4 dagen p.w., i.p.v. 5… Stopt RTL daar ooit nog mee?). Hoe GTST tegenwoordig wordt gefilmd is leuk, maar ja wat stabiliteit en bekende gezichten is ook wel nodig. Zo schrijft men meerdere familieleden erin, en zo blijft er maar weer 1 van… Lees meer »

Radhika