GTSTCourant - Tiffy Koster

CECILIA ADORÉE VERLAAT GTST

by GTSTCourant

Cecilia Adorée is dinsdag 9 maart (een week eerder op Videoland) voor het laatst in GTST te zien. Na 2,5 jaar verlaat de actrice de soap. Haar personage Tiffy Koster vertrekt – samen met Lucas en Wolf – naar het buitenland.

Op Instagram schrijft Cecilia dat ze dankbaar is voor de kansen die ze heeft gekregen. “Precies vijf jaar geleden (goed, en 3 dagen.) deed ik auditie voor Tiffy en dacht ik; JA, deze rol snap ik. De casting was al een feest. De rest is geschiedenis. Het was m’n eerste project na m’n afstuderen en vanaf draaidag één ontdekte ik dat ‘het vak’ niet eng, maar vooral heel leuk is.”

Ook Ferry Doedens vertrekt 9 maart. Afgelopen zomer werd bekend dat de acteur na 12 jaar de soap noodgedwongen moet verlaten. “Er is de afgelopen periode een situatie ontstaan die voor alle partijen een lastige werkrelatie tot gevolg had. Hierdoor hebben EndemolShine en RTL samen met Ferry eind juni in goede harmonie besloten de samenwerking te beëindigen”, luidde de verklaring van RTL.

De acteur verdween in 2015 eerder voor langere tijd uit GTST. Ferry werd toen ontslagen, omdat hij regelmatig door zijn cocaïneverslaving te laat op de set kwam. Nadat Ferry was afgekickt, mocht hij weer terugkomen.


Lees ook:

21 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Edd
2 maart 2021 08:08

Ik weet dat een soap afwisseling nodig heeft, maar geen enkel karakter blijft tegenwoordig langer dan 2 tot 3 jaar. GTST doe daar iets aan! Enige puntje van kritiek😉

Matteo
2 maart 2021 14:10
Antwoord op  Edd

Helemaal mee eens.

Madeleen
2 maart 2021 16:29
Antwoord op  Edd

Wat een Onzin van je Edd want Laura, Ludo en Janine zitten er echt al veel langer in als 2 tot 3 jaar. Maar naar die karakters kijk je blijkbaar niet. Dus dit slaat nergens op

Moud
2 maart 2021 20:02
Antwoord op  Madeleen

Edd heeft het ook niet over Laura, Janine en Ludo, maar de karakters/personages die de laatste tijd / jaren komen en vrij snel weer vertrekken.

rene
2 maart 2021 08:37

Wow, dus je collega flikt constant iets en wordt eruit geschreven en dat was dan jouw vaste job.
Laat Lucas in het buitenland verliefd worden en Tiffy terugkomen en gebroken in de armen van Daan vallen , ik vind het een waanzin dat door het gedrag van Ferry een actrice die nu eindelijk iets te doen kreeg gewoon wordt verwijderd (hoeveel kinderen van Anton gaan er nog naar het buitenland, nee echt geloofwaardig allemaal)
Een dikke min voor de schrijvers !

Rtd
2 maart 2021 09:28
Antwoord op  rene

Precies wat ik dacht. Ferry gaat de fout in en sleept haar nu mee in ontslag..

Patricia1978
2 maart 2021 09:41
Antwoord op  rene

Waar lees jij dat het door toe doen van Ferry is? Misschien was het eigen keus? Nergens staat hoe, wat of waarom.

rene
2 maart 2021 13:07
Antwoord op  Patricia1978

Het AD vandaag: Gedwongen exit Ferry Doedens betekent ook vertrek van Cecilia Adorée uit GTST Vanwege het gedwongen vertrek van Ferry Doedens uit Goede Tijden, Slechte Tijden, zal ook zijn collega Cecilia Adorée het fictieve soapdorpje Meerdijk gaan verlaten. Na 2,5 jaar de rol van Tiffy Koster te hebben vertolkt, is ze volgende week dinsdag voor het laatst te zien in de serie. Showredactie 01-03-21, 21:15 Laatste update: 09:48 Samen met Ferry Doedens speelde Cecilia Adorée eerder in de spin-off Nieuwe Tijden. Vanuit haar rol in die reeks stroomde ze door naar GTST. Daar werden de levens van Lucas Sanders,… Lees meer »

Moud
2 maart 2021 17:12
Antwoord op  Patricia1978

Inderdaad staat het nergens zo expliciet geschreven, maar zoals het in de media gecommuniceerd wordt, krijg ik gewoon de indruk dat er wel degelijk een samenhang is met het vertrek van Lucas.
Ook ik vind het jammer, ze hadden de verhaallijn met Tiffy ook een andere wending kunnen geven. Maar het is blijkbaar de keuze van de schrijvers geweest, omdat niet te doen.

Meerdijkfan
2 maart 2021 12:40
Antwoord op  rene

Ik vind ook dat dit geen leuke exit is. Een beetje makkelijk…

Edd
2 maart 2021 15:47
Antwoord op  rene

Sowieso de manier waarop acteurs er de laatste tijd uitgeschreven worden, is ongelofelijk slecht. Alle exits worden afgeraffeld of slaan helemaal nergens op

Moud
2 maart 2021 16:50
Antwoord op  rene

Inderdaad dikke min voor de schrijvers.
Ze hadden de rol / verhaallijn van Tiffy/Cecilia ook een andere wending kunnen geven.
Nu lijkt het er inderdaad op dat Tiffy/Cecilia haar baan bij GTST (gedwongen) verliest door misstappen van Lucas/Ferry.

Benieuwd of we ooit de ware reden horen van haar vertrek.

Evi
7 maart 2021 09:06
Antwoord op  rene

Ik vind het beter dat ze naar het buitenland gaan dan dat ze dood gaan want nu kunnen ze nog terugkomen

Moud
7 maart 2021 11:11
Antwoord op  Evi

Klopt. Dat schreef ik ook al eerder (reactie 5.3.2021). Hun vertrek heeft een open einde. Kunnen gewoon nog terugkomen.
Al betwijfel ik of dit ook voor Ferry/Lucas geldt.

JvP
7 maart 2021 18:15
Antwoord op  rene

Dit is ook wat er zo maar zou kunnen gebeuren. De exit van Tiffy zou ook zo maar een contractendingetje kunnen zijn. Als ze over een wat langere tijd terug komt mogen ze weer een aantal voorlopige contracten bieden.

Mies
2 maart 2021 10:45

Zoals voor zovelen is GTST gewoon een tijdelijk ‘opstapje’ naar grotere acteer rollen. Daarom blijven ze maar zo kort. Draaideur-acteur.

Matteo
2 maart 2021 14:09

Een personage als Lucas had een spectaculairder exit verdient.Beetje jammer dat de schrijvers niks spectaculairders voor een personage die zo populair is/was hebben verzonnen…beetje jammer..
De verhaallijn tussen Daan en Tiffy had best nog interessant kunnen zijn..Tiffy bracht met haar zweverigheid nog een klein beetje humor in de serie,op dit moment is GTST soms een beetje te serieus,

Suus
2 maart 2021 21:28

Het zal waarschijnlijk vooral te maken hebben met de wettelijke duur van contracten. Er is maar een bepaald budget voor vaste contracten: de vaste spelers. Alle nieuwkomers krijgen contracten voor bepaalde tijd en op een gegeven moment moet een contract omgezet worden in een contract voor onbepaalde tijd. Omdat dit helaas niet kan gezien het budget, wordt het karakter dan de serie uit geschreven. Soms keert een acteur of actrice terug, vaak na een aantal maanden. Dan mag de acteur/actrice weer een contract voor bepaalde tijd krijgen.

Danielle
3 maart 2021 06:51

Zo jammer dat Tiffy eruit gaat,ik vind haar een goede actrice,Lucas vind ik ook jammer maar ik snap het wel waarom hij eruit moet.
Maar Tiffy snap ik echt niet, ik vind ook dat de schrijvers wel iets beters konden verzinnen voor Lucas zodat Tiffy kon blijven.

Moud
5 maart 2021 17:39

Ik heb Tiffy afgelopen dagen/afleveringen enkele keren horen zeggen (o.a. tegen Anton) als Wolf naar school moet, of als het ons niet bevalt, komen we terug.

Lijkt mij toch een aardig open einde.
Tiffy kan altijd terug komen en met Wolf.

Lucas ben ik niet zo zeker van, gezien zijn geschiedenis (gedoe), waardoor hij is ontslagen.

JvP
7 maart 2021 18:18

Het vertrek van Lucas was uitgesteld omdat ze hem een goede Exit wilde bieden. De verhaallijn waar voor gekozen is hadden ze ook al in september op kunnen nemen. Bovendien is hij afgeraffeld. Ik had verwacht dat Lucas het eerste dodelijke slachtoffer van de vete tussen Ludo en Billy/Richard zou worden. Gemiste kans deze Exit.