GTSTCourant - Lucas Sanders

GTST ontslaat Ferry Doedens

Ferry Doedens moet GTST noodgedwongen verlaten. De 30-jarige acteur zal nog tot eind november op de set van de soap draaien. 

“Ferry Doedens gaat GTST verlaten”, meldt een woordvoerder aan RTL Boulevard. “Er is de afgelopen periode een situatie ontstaan die voor alle partijen een lastige werkrelatie tot gevolg had. Hierdoor hebben EndemolShine en RTL samen met Ferry eind juni in goede harmonie besloten om de samenwerking te beëindigen. Ferry draait nog tot eind november, zodat de makers het verhaal van Lucas Sanders tot een mooi einde kunnen brengen. De rol van Lucas Sanders wordt niet gerecast en we zijn hem dankbaar voor de rol die hij de afgelopen jaren heeft neergezet.”

In juni onthulde de acteur dat hij ‘al acht weken lang met iedereen geknuffeld’ had, ondanks de coronamaatregelen. De acteur werd voor twee weken op non-actief gesteld.

Ferry moest in 2015 al eens bij Goede Tijden, Slechte Tijden vertrekken omdat hij cocaïne gebruikte. Een jaar later keerde hij weer terug.



33 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Sandra
4 augustus 2020 14:32

Wat nu weer?

Daan
4 augustus 2020 15:06

Gewoon dom dom van Ferry hij heeft kansen genoeg gehad. En hoe moeilijk kan het nou zijn hij is geen 18 meer

Joep
4 augustus 2020 15:27

Niet geheel onverwacht. Wie z’n billen brand moet op de blaren zitten..
Ik denk dat het prima is voor GTST om het zonder Lucas te doen. Ik hoop op een mooi slot, wellicht een overlijden aan AIDS (Lucas heeft HIV), dit is volgens mij nog niet eerder gebeurd in de soap. Wel denk ik dat Lucas komt te overlijden, gezien het feit dat de afgelopen tijd alle vertrekkende personages naar het buitenland zijn vertrokken.

rene
4 augustus 2020 16:47
Antwoord op  Joep

Aan AIDS ga je tegenwoordig niet meer dood dus die optie gaat niet op.
Misschien zelfmoord en tijdens zijn laatste ademhaling ziet hij zijn grote liefde Edwin die hem komt halen.
Maar dat Lucas eruit gaat is voor mij geen gemis, ik vind het karakter veel te ongeloofwaardig hysterisch geworden dus tja maar dat is persoonlijk natuurlijk .
Maar als hij dood gaat dan is er weeeeeeeeeeeeer een megadrama voor Janine en die mag wel even een rustige verhaallijn .

Gtstfan1983
15 augustus 2020 19:49
Antwoord op  Joep

In de serie is wel iemand aan Aids overleden. Zij had een gastrol en volgens mij heette ze Nanda in de serie. Ze was gewond en Anita had haar geholpen en liep HIV op.

rene
19 augustus 2020 09:35
Antwoord op  Gtstfan1983

ja dat was jaren geleden toen er nog geen medicatie was dus als er nu iemand dood zou gaan aan AIDS in de westerse wereld zou het wel heel ongeloofwaardig zijn.

Vlinder
4 augustus 2020 17:36

Tja is echt zijn eigen schuld, hij heeft al vele waarschuwingen gehad.

GGMM
4 augustus 2020 20:07

Beste nieuws van de dag ik ben zelf homo en admin op het fok forum! Maar ik heb ferry nooit gemogen

Kevin
6 augustus 2020 23:04
Antwoord op  GGMM

Waarom niet als ik vragen mag?

GGMM
10 augustus 2020 17:25
Antwoord op  Kevin

Laatste tijd valt het mee maar zeker in het begin was hij veel te stereotype naar mijn zin.

iris
10 augustus 2020 10:58
Antwoord op  GGMM

oke? wil je nu een sticker schat

Yvonne
5 augustus 2020 03:16

Ik begrijp niet waarom deze dingen 1000x herhaalt moeten worden kom een met nieuw nieuws sorry hoor en ik heb het stuk gelezen van Lucas dit is een soop op zich inslagen worden om knuffels aan collega’s weet echt gekker kunnen ze het niet maken PS volgens mij heb je nog altijd 2 mensen nodig om te knutselen en die andere mogen blijven ik denk echt dat ik stop met kijken weet soms denk ik dat ze het erom doen mensen die afhaken en vervolgens de soop stoppen jetje echt zielig voor woorden . Pfff

Relia
5 augustus 2020 10:43

Moet eerlijk zeggen, vind het eigenlijk niet erg dat Lucas eruit gaat. Vond hem vervelend worden afgelopen jaren, ze hebben beetje zijn karakter verpest. En het is alweer Ferry’s eigen schuld, had hij zich maar aan de regels moeten houden. Hopelijk brengen ze hem niet terug zoals laatste keer.

Moud
5 augustus 2020 19:46

Ferry heeft dit natuurlijk wel aan zich zelf te danken. Dat weet hij denk ik zelf ook wel.
Ferry heeft genoeg kansen gekregen van RTL. Eens houdt dat op.

Maar Ferry weet je, waar een deur dicht gaat, gaat er ook weer een open. Succes in de toekomst.

R N
6 augustus 2020 21:23

Jammer. Maar als ik puur kijk naar het personage heeft het niet veel spectaculaire verhaallijnen gehad na Edwin Bouwhuis. Die hadden ze er nooit uit moeten doen trouwens. Goede acteur en kon het ook overtuigend brengen

Dennis
7 augustus 2020 08:15

Lekker slim om in tijden als deze geen werk als acteur te hebben.
Die zien we niet veel meer terug, vrees ik

Marjan
8 augustus 2020 10:32

Gelukkig maar; was toch al helemaal klaar met die bekkentrekkerij en trillende lippen van hem. Zò’n slechte acteur….

Flapperdeflap
10 augustus 2020 11:03

Ik ben wel benieuwd welke gevolgen dit gaat hebben voor Tiffy en Wolf eigenlijk.. Ik vraag me af hoe ze zijn exit gaat laten verlopen. Vertrek naar het buitenland lijkt me niet heel geloofwaardig gezien het feit dat hij dol is op Tiffy en de baby. Dus als zij niet ook uit de serie zal worden geschreven dat lijkt mij overlijden de enige mogelijkheid. Misschien ook wel de beste oplossing, dan is het maar klaar en hoeven mensen ook geen energie te steken in “komt hij weer terug, zullen ze hem toch recasten etc”. Misschien he, als Nick terugkomt om… Lees meer »

R N
10 augustus 2020 20:44
Antwoord op  Flapperdeflap

Hopelijk neemt hij Tiffy mee. Ook geen boeiende rol

Flapperdeflap
10 augustus 2020 11:05

Even los van alles trouwens, de familie Sanders wordt wel erg klein zo. Lucas weg, Valentijn weg.. Tijd voor een terugkeer van Stefano?

Flapperdeflap
10 augustus 2020 11:05
Antwoord op  Flapperdeflap

Of Amy..

Moud
10 augustus 2020 17:47
Antwoord op  Flapperdeflap

Waarom Stefano laten terugkeren, als het enige wat hem bindt aan Meerdijk Lucas is?
O nee, er is nog z’n kleinzoon Wolf.

Flapperdeflap
11 augustus 2020 20:41
Antwoord op  Moud

En Ludo, Nina, Rik (beste vriend)

Remie
11 augustus 2020 16:46

Ohhh asjeblieft hoor omdat hij een uitspraak heeft gedaan laat hem testen en als hij gewoon negatief is dan doen jullie drama voor niks, en jullie hebben minder kijkcijfers ga vooral zo door gtst krijg je minder kijkcijfers hier heb je al 1 minder door jullie domme actie om ferry te ontslaan stelletje amateurs!

Linda
13 augustus 2020 19:28
Antwoord op  Remie

@Remie dus jij vind het maar heel normaal dat hij bewust andere mensen in gevaar brengt door zich nergens aan te houden??
Ferry is gewoon een zeer vervelend betweterig ventje en daar wordt hij nu op afgerekend..niets mis mee!!

Moud
15 augustus 2020 11:53
Antwoord op  Linda

Precies @Linda.

Maar dat alleen was niet het enige, er zijn blijkbaar meer redenen geweest om tot dit besluit van RTL te komen. Hij is meerdere afspraken niet nagekomen, waardoor regelmatig het opnameproces in de war raakte of vertraging opliepen.

Linda
15 augustus 2020 18:01
Antwoord op  Moud

@Moud, ja dat bedoelde ik inderdaad mede…hij luistert al veel langer alleen maar naar Ferry zelf (en trekt zich wat dat betreft van niets of niemand iets aan.)
Wat mij meer ïnteresseerd is hoe men zijn alter ego uit de serie gaan schrijven..
Ik zou zeggen..een zeer mooie sterfscene..
Kan hij zich daar nog op uitleven!

Remie
16 augustus 2020 12:21
Antwoord op  Linda

Nee maar der zijn genoeg mensen die zich niet aan de maatregelen houden werk in de winkel en zie genoeg dat het niet gebeurt, maar ohhjeee ferry is bekent, gtst wilde gewoon van hem af dus gebruiken ze deze onzin!

Remie
16 augustus 2020 12:24
Antwoord op  Remie

En nog eens de producenten zullen zich ook niet aan de maatregelen houden maar die houden zijn bek en ferry spreekt gewoon de waarheid uit!

Linda
16 augustus 2020 13:49
Antwoord op  Remie

O ja tuurlijk jij vindt het onzin allemaal..fijne mentaliteit heb jij!

Remie
16 augustus 2020 16:22
Antwoord op  Linda

Nou ik vind meer dat je niet achter covid-19 moet schuilen! Maar gewoon eerlijk zijn en zeggen we zijn gewoon klaar met ferry!

Laila
2 oktober 2020 10:19

Vind wel jammer hij speel ze rol fantastisch kijk graag naar hem