GTST castfoto seizoen 21

GTST wéér op de schop

Komend voorjaar wordt GTST opnieuw door de wasstraat gehaald. Dat maakte RTL-baas Peter van der Vorst woensdagavond bekend in RTL Boulevard.

De afgelopen maanden is er behoorlijk wat werk verzet om de soap ’2020-proof’ te maken. Zo is een deel van de jonge acteurs uit de soap geschreven, zijn verhaallijnen realistischer van aard, kregen decors een lik verf, is de muziek aangepakt én maakte – voor het eerst in bijna tien jaar – een compleet nieuwe familie zijn intrede in Meerdijk. 

Hoewel er een voorzichtige, stijgende lijn in de kijkcijfers van de soap te zien is, worden er binnenkort opnieuw veranderingen doorgevoerd. “Er staan komend voorjaar nog wat verrassingen op stapel en dan gaan we ook de look and feel van de serie aanpassen”, aldus Van der Vorst.



48 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Remmelt
12 november 2020 13:51

Ik ben benieuwd hoe GTST uit gaat zien..

Anna
12 november 2020 18:08

Beetje jammer dat je de goede acteurs eruit haalt. Zij maken de serie. En hoezo jongeren erin, het bestaat al langer dan hun. Please haal de goede acteurs weer terug. En stop met jongeren aan te nemen. Ook oude mensen kunnen verliefd zijn.

F
13 november 2020 11:47
Antwoord op  Anna

Ben k helemaal mee eens. Zoals t was, was t leuk. Nu vind k t minder worden.

Misha
14 november 2020 12:28
Antwoord op  Anna

Er horen juist jongeren in. Die zijn al sinds 1990 de basis.

rene
12 november 2020 18:26

Ik vind dit dus niet nodig, het gaat toch goed en de verhaallijnen zijn okay.
Niet alle programma’s kunnen 50 jaar kijkcijferkannonnen blijven, de cijfers zijn goed dus stop met veranderen want we weten wat veranderingen doen bij de fans .

Misha
14 november 2020 12:29
Antwoord op  rene

Nee, de kijkcijfers zijn niet goed. Misschien voor een SBS miskleun, maar voor RTL4? Nee.

Daarnaast kan verandering juist heel goed helpen, dat deed het in 2008 ook.

Jet
12 november 2020 23:39

Realistische verhaallijnen? Laat me niet lachen.

R N
13 november 2020 00:15

Ik denk dat het een goede zet is. Het gaat beter maar nog niet geweldig. Ze moeten nu echt een beetje het kaf van het koren gaan scheiden in de cast en de verhaallijnen dicht bij de realiteit houden, maar toch de spanning erin laten. Van mijn part mogen de rollen van Jojo, Ilyas, Tiffy en vooral Demi eruit. Bing en Rik zijn prima acteurs maar hun verhaallijnen zijn wel een beetje klaar

rene
15 november 2020 10:49
Antwoord op  R N

Demi is heel actueel nu dus vooral er in laten, ik hoop op een zelfmoordpoging of zo , heel realistisch in deze tijd van pesters. Rick vind ik weer al jaren een overbodige rol van een middelmatige acteur, Bing speelt steeds beter maar inderdaad is klaar daar moet ik je gelijk in geven. Jojo en Ilyas geeft ook realistisch de problematiek neer van deze maatschappij dus mag ook blijven , Tiffy is een rare zweefteef maar zal wel met Daan eindigen (die ik dus ongeloofwaardig vind, meneer is keiharde rechercheur en als zijn meisje het uitmaakt gaat hij depressief zielig… Lees meer »

M
13 november 2020 07:12

Het is net spangas/ brugklas nu. Jammer. Hou het bij hoe het vroeger was.

Moud
17 november 2020 10:43
Antwoord op  M

Deden er vroeger dan geen jongeren mee??

Gabbor
18 november 2020 21:49
Antwoord op  M

Dat was juist vroeger ook zo. Toen GTST begon ging het vooral om Arnie, Linda, Anette en Peter die toen nog op de middelbare school zaten. Suzanne die haar school niet afgemaakt had en was gaan werken voor de escorservice van Martine.

Moud
20 november 2020 13:32
Antwoord op  Gabbor

Precies wat ik bedoel met mijn eerdere reactie (17-11, om 10.45u).
Ik kijk al vanaf het begin en heb de indruk (in mijn herinnering) dat er vroeger veel meer jongeren meededen, nu vindt ik het juist een goede mix.

Meerdijkfan
13 november 2020 09:39

Wat gaan ze precies doen? Wat bedoelen ze met de look and feel?

Josh
16 november 2020 20:39
Antwoord op  Meerdijkfan

Ik denk de leader en de logo en verhaallijnen

Meerdijkfan
13 november 2020 09:43

Als het aan mij ligt komen er weer 5 afleveringen per week inplaats van 4.

Jessica
17 november 2020 18:05
Antwoord op  Meerdijkfan

Dat hebben ze zo gehouden, zodat ze op vrijdag de weekendprogrammering eerder kunnen laten beginnen: er zijn ook gezinnen met jonge kinderen die naar bijvoorbeeld The Voice kijken. Sowieso is The Voice ondertussen leuker dan GTST.

Henriette
13 november 2020 10:30

Het zou jammer zijn,als het op houd ,ik en mijn dochter kijken al vanaf de eerste aflevering,wij verheugen ons erop ,als het iedere dag komt

C
13 november 2020 11:04

Kijk al vanaf begin gtst, veel acteurs zien komen en gaan, net wanneer je gewend bent aan een persoon gaat hij/zij er weer uit dat is voor kijker niet leuk, er komen ook regelmatig acteurs die onmiddellijk weg kunnen zoals nu Judith, deze personage is zo onrealistisch, welke huisarts neemt een patiënt in huis??? En laat zoveel toe,… niet realistisch ook het feit dat ludo weg is zet mij naar al deze jaren aan het twijfelen of ik nog blijf kijken, de oude garde was prima in orde, maar steeds komen er nieuwe gezichten in de een nog slechter dan… Lees meer »

Huber Leijs
13 november 2020 12:22

Wat mij betreft mag dat nare mens Judith gisteren al verdwijnen ook die Demi en Jojo vind ik erg vervelen en laat idd de oudere acteurs terug komen krijg je een veel betere verhaallijn dat is mijn mening anderen denken er misschien anders over dat mag

Elly
13 november 2020 12:49

Vind het allemaal te lang over Ludo.
Over dat mens bij Linda in huis.
Over een trouwerij.
En dan gaan er twee goede acteurs er uit.
Nee vind het allemaal te soft

rene
19 november 2020 17:38
Antwoord op  Elly

Dan mens bij Linda moet echt snel weg want iedereen krijgt wat van dat slechte spel.
Ludo moet wel even er uit blijven en op het moment dat Richard n Billy denken dat ze alles af hebben genomen van Janine is het KLABAM en dan mogen ze rennen die twee, geweldige cliffhanger dus.
jaren zeiken dat Ludo te soft is geworden en dan gebeuren er straks geweldige dingen is het weer niet goed.

Kees
13 november 2020 12:57

Als ludo er maar in blijft, en er niet te veel oudere mensen uit gaan wand dan stop ik na 20 jaar met kijken verder geniet ik elkedag van gtst.

M
13 november 2020 14:54

Teveel jongeren is niet goed en klopt niet met de werkelijkheid. Was een goede zet Valentijn eruit te halen.

Elly
13 november 2020 16:52

Ik vindt het jammer dat er nog meer bekende personen uit gaan ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe familie maar ik hoop wel dat Nina en Bing er in blijven

Coby van den Ber