De Beer is terug!

De thrillermaand in GTST belooft spannender te worden dan ooit! Meerdijk wordt al wekenlang geteisterd door een onbekend persoon die het boek van Janine Elschot naspeelt. Niet Marieke, maar een oude bekende uit het verleden is uit op wraak. Jos Uylenburg, beter bekend als De Beer!

In 2017 zette Jos Meerdijk op zijn kop, nadat hij wraak wilde nemen op Rik, Aysen en Bing. Hij zette Boks in brand, waarbij Maxime om het leven kwam. Iedereen dacht dat Jos achter slot en grendel was gezet, maar niets is minder waar. Aysen komt erachter dat Jos een halfjaar geleden is omgekomen bij een brand in een gevangenis. In werkelijkheid is Jos ontsnapt en terug in Meerdijk om zijn klus af te maken. Hij wil definitief afrekenen met Aysen, Rik en Bing. Ook Ludo en Janine moeten het ontgelden.



31 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Ray
3 januari 2019 11:23

‘Hij wil definitief afrekenen met Janine, Ludo, Aysen, Rik en Bing.’
Hij heeft niet echt een link met Janine en Ludo, maar goed.

Jacqueline dahme
3 januari 2019 11:29
Antwoord op  Ray

Juist dat idd zat ik me ook al af te vragen snapte het verband ook al niet

Mariahoeisjenaam
4 januari 2019 18:53
Antwoord op  Ray

Ik denk dan ook dat De beer niet alleen werkt aan zijn plan

Kimberley
3 januari 2019 11:30

Ik denk toch dat hij ook werkt in opdracht van Hein want Jos heeft inderdaad geen link met Ludo en Janine, Maxime is te ver gezocht, zij werd immers per ongeluk slachtoffer, want de aanslag was gericht op Aysen.

Bianca
3 januari 2019 12:03
Antwoord op  Kimberley

Ik weet niet hoor Jos geen link met Bing????

Zijn Bing en Nina ineens niet meer getrouwd???

Ludo en Janine zijn Bings schoonouders dus echt wel een link met Jos.

Bianca
3 januari 2019 12:04
Antwoord op  Bianca

Ik bedoel geen link met Janine en Ludo???

Ray
3 januari 2019 12:55
Antwoord op  Bianca

Als hij bing echt wil raken dan pakt hij Nina of de Baby wel. Janine en Ludo kunnen dan ook een optie zijn, maar dan lijkt mij nina en de baby het meest logisch

MrT.Kuilboer
4 januari 2019 14:00
Antwoord op  Ray

@Ray dat heeft hij ook gedaan en geeft de baby aan Marieke die later in het park gevonden word met Max

Bianca
3 januari 2019 12:08
Antwoord op  Kimberley

En Jos heeft Ludo’s zusje vermoord.

Weet je nog Maxime is omgekomen bij de brand in Boks. Dus linken genoeg voor Jos met Ludo en Janine.

MrT.Kuilboer
3 januari 2019 22:41
Antwoord op  Bianca

@Bianca ik denk dat ze bedoelen als in Link dat Jos nooit contact heeft gehad met Ludo of Janine in welke vorm dan ook…..behalve dat zij familie zijn van Maxime die bij de brand (door zijn toedoen) is omgekomen. Als hij wraak zou nemen puur op Rik en Bing zou ik het een logischer verhaallijn vinden. Beloofd in ieder geval een leuke Klifhangertje

Vlinder
3 januari 2019 12:05

Ik wist het:)

Ali B
3 januari 2019 13:12

Dr is wel een link met Ludo & Janine, Jos wilde toen de koning kopen, maar dat wou Maxime niet, en daarom word Lucas ook ontvoerd door hem.

Christoffer
3 januari 2019 16:55

Heb jij mijn bericht al gelezen wat zei

Dennis
3 januari 2019 18:14

al die theorieën met Ludo en Janine onderstaand zijn een beetje gek.

De Beer had geen enkele band met hen en kon ze ook niet eens.

Rikki terug had beter een optie geweest dan bijv. JoJo.

Kenny
3 januari 2019 19:31
Antwoord op  Dennis

Wat jij zegt klopt niet ludo kent jos wel via Maxime toen

Lot
3 januari 2019 19:48
Antwoord op  Kenny

Jaa er is inderdaad een link via Maxime, maar erg veel hadden jos en ludo/janine niet met elkaar te maken. Jos wilde rik, Bing en aysen vermoorden, maar hij had volgens mij niet echt iets tegen Ludo en janine. Dus ik vind daarom die link ook een beetje raar. Misschien werkt hij samen met iemand, met Hein, billy of Martine bijvoorbeeld.

MrT.Kuilboer
3 januari 2019 22:27
Antwoord op  Lot

Het is inderaad dan een beetje een warrig verhaallijntje @Lot. Zou het logischer vinden als hij terug zou komen voor wraak op Bing en Rik omdat daar echt een link als in contact zit

MrT.Kuilboer
3 januari 2019 22:28
Antwoord op  MrT.Kuilboer

Dat word in ieder geval weer lekker Tjillen voor de buis

Diana
4 januari 2019 17:55
Antwoord op  MrT.Kuilboer

O mdat bing mischien de schoonzoon is van ludo en janine en daardoor hun ook in de wraaklijn komen samen met lucas en nina ?

MrT.Kuilboer
4 januari 2019 21:34
Antwoord op  Diana

Ja wat Lucas betreft zou ik het misschien nog wel begrijpen omdat Lucas de Koning heeft gekregen terwijl Jos Uylenburg die graag wou overnemen maar Maxime niet met hem in zee ging

Brazinho
3 januari 2019 23:43

Waarom probeert Jos ook Ludo & Janine iets aan te doen ? De rest kan ik begrijpen maar hun?

Angelique
5 januari 2019 15:50
Antwoord op  Brazinho

Misschien omdat Bing hun schoonzoon is. En max de zoon van Bing.

GtstX
4 januari 2019 01:20

wat heeft Bing ook alweer gedaan waardoor die samen met Rik bijna werd vermoord door de Beer?

Sabrina
4 januari 2019 01:46
Antwoord op  GtstX

Bing was toen blind en is samen met rik naar het bos gebracht waar rik hun eigen graf moest graven.
Maar omdat bing beethe bij beetje zijn zicht terug kreeg heeft die de beer geslagen met een schep.
Rik en bing hebben hem toen overgedragen aan Aysen

Bram
4 januari 2019 09:21
Antwoord op  GtstX

Hij sloegt een schep op zijn Hooft

Lola
4 januari 2019 18:15
Antwoord op  GtstX

Ik denk omdat Bing ook wist van het plan dat rik met aysen had om net alsof te doen dat hij vriendjes van de beer is. En Bing mocht en mag de beer niet en daarom andersom ook niet

Lisanne
4 januari 2019 19:48

De link met Ludo en Janine is volgens mij dat Jos de schuld op Marieke wil neerleggen. Het is Janines boek en Jos wil haar boek ten uitvoering brengen. Marieke is een makkelijk slachtoffer vanwege de dementie.

MrT.Kuilboer
4 januari 2019 21:30
Antwoord op  Lisanne

Ja maar kwa verhaallijn heeft Jos Uylenburg nooit een link (geen enig vorm van contact) gehad met Ludo of Janine. Als hij terug is om alleen wraak te nemen op Rik en Bing zit er meer Logica in de verhaallijn

Sanders
6 januari 2019 13:39

Over link gesproken. Ik denk dat Ludo er wel achteraan gaat als hij weet wie Jos is en dat hij verantwoordelijk is geweest voor de dood van Maxime en nu ook op die van Marieke middels een aanslag op hun. We kunnen heel wat verwachten hij zal het laatste zetje geven aan Jos.

Chrizzolicious
7 januari 2019 16:22

Op de een of andere manier heb ik het idee dat de Beer gelinkt is aan De Palma, doordat Ludo en Janine ook worden meegenomen. Zo zou het zomaar kunnen dat De Palma opdrachtgeefster van De Beer is. Iets dat niet vreemd is, want De Palma weet zichzelf als personage goed in te dekken. Door De Beer het werk te laten opknappen, blijft zij buiten beeld.

Ludo
11 januari 2019 16:35
Antwoord op  Chrizzolicious

Daar heb je wel een punt