GTSTCourant - Billy de Palma

GTST verliest soapbitch: exit Lone van Roosendaal

Na Maxime Sanders en Martine Hafkamp verliest GTST opnieuw een soapbitch: het personage Billy de Palma, gespeeld door Lone van Roosendaal, verruilt Meerdijk voor Costa Rica en is 2 januari voor het laatst te zien.

Even leek het erop dat soapdochter Shanti Vening met haar moeder Billy mee zou gaan naar het zonnige oord, maar zij kiest voor haar grote liefde Rik de Jong en blijft in Meerdijk.

Met het vertrek van Billy verliest GTST wéér een soapbitch, terwijl personages met een duistere kant juist kenmerkend zijn voor soaps én zorgen voor interessante verhaallijnen.

De exit van Lone is definitief. Hoewel haar rol aanvankelijk maar vijf weken zou duren, heeft de actrice ruim een jaar in GTST gespeeld. Op Instagram laat Lone weten dat ze in de soap zou zijn gebleven, als de schrijvers dat aan haar hadden gevraagd.



27 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Suus
26 december 2019 12:14

Zou wel grappig zijn als Tamara Brinkman een duistere bitchy kant gaat neerzetten in haar karakter, in tegenstelling tot hoe de intro van de familie Verduyn is. Ben benieuwd naar dat zogenoemde ‘geheim’ dat ze meenemen naar Meerdijk. Hoop dat wat spectaculairder is dan de ‘terugkeer’ van Robert. Waarschijnlijk zit er iets anders in de urn van oma Verduyn. Daar wordt wel een beetje de nadruk op gelegd. En dan valt ie een keer per ongeluk op de grond in het bijzijn van Laura. Die natuurlijk haar mond niet kan houden etc etc

Rtd
26 december 2019 12:53
Antwoord op  Suus

Het geheim zal zijn dat ze geen geld hebben en op verschillende manieren de broek op moeten houden. Gezien dat meer realiteit is.

Peter
26 december 2019 19:10
Antwoord op  Rtd

Mag toch hopen dat het iets anders is, want als dat het ‘grote geheim’ is weten die schrijvers echt niks meer te verzinnen bij de comeback van een oud-personage. Immers werd exact hetzelfde gedaan bij de terugkeer van Linda in 2015 en de terugkeer van Mark en Marieke in 2018.

Moud
27 december 2019 21:44
Antwoord op  Peter

@Peter, even afwachten, niet te snel oordelen of conclusies trekken. Ik ga er vanuit dat ze geleerd hebben van de kritiek op eerdere verhaallijnen.
Niet voor niets hebben ze beterschap beloofd.

Redwan
26 december 2019 13:17

Mooie afsluiting van het jaar. Ik ben er klaar mee met gtst. Lone van roosendal super goede actrice ik heb genoten van haar rol als billy de palma. Inge iphenborg en marjolein keuning waren ook erg goed. Succes der mee gtst makers. Videoland opgezegd

Gerit
26 december 2019 13:42

Puck eruit Dat zal een hele verbetering zijn wat een slecht personage Billy daartegen had mogen blijven

Jill
26 december 2019 15:36

Ik denk dat Bing deze ril nu weer op zich gaat nemen…. die gaat straks over lijken…. ik hoop t ook… hij is zo soft geworden.

Aish
26 december 2019 16:11

Sjors (nieuwe actrice valt zwaar tegen), Aamir, Lana, Puck, Shanti en Jojo mogen van mij ook vertrekken. Ze voegen niets toe en zijn irritant.

Frank
26 december 2019 16:45

Waar zijn ze toch mee bezig ongelooflijk! Zei is een top actrice die de serie op het moment zeker nodig heeft. hopelijk nemen ze nog een ander besluit en komt Billy toch terug. Als ze zo met goeie acteurs omgaan kunnen ze beter nu al stoppen. Billy en Ludo waren de Bitch en badguy van Ludo wordt nu ook een steeds meer een sissi gemaakt beetje jammer allemaal spanning rond deze 2 personage’s horen er ook zeker bij. Ik hoop dat het allemaal positief gaat veranderen en ander gewoon een andere uitvoerent producent kiezen deze heeft zijn beste tijd wel… Lees meer »

Celine
26 december 2019 17:00
Antwoord op  Frank

Tjongejonge Frank! Wát een negativiteit en wát een taalfouten! Jij als betweter moet er zelf gaan solliciteren!!

Dre
26 december 2019 17:12
Antwoord op  Celine

Waarom mag niemand kritiek op gtst hebben. Gtst is aan doodbloeden. En zeker nu ze zulke goede actrices eruit schrijven.

Linda
27 december 2019 21:07
Antwoord op  Celine

Als ik hier moderator zou zijn, zou ik jou al meteen een ip-ban geven. Jij tettert overal doorheen als taalnazi en je duikt op iedereen die kritiek/feedback wil geven. Ik vind de kritische reacties juist heel interessant. Het gaat met gtst niet goed Celine, dat is een feit, dat zeggen programmamakers, journalisten, experts en een grote groep kijkers. Alleen jij blijft blaten dat wij ‘zeiken’. Klik deze site dan weg en geniet van je serie zolang het nog komt 😛

Riek
29 december 2019 19:22
Antwoord op  Celine

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Flapperdeflap
27 december 2019 18:05
Antwoord op  Frank

Ik ben het wel met je eens. Waar Ludo ooit de soap droeg, is het nu een soort saaie bijrol geworden.

Richard
26 december 2019 18:52

Pff is ook nooit goed! Billy was een lange gast rol. Dat was volgens mij ook bekend?

Petra
27 december 2019 12:44

Jammer dat een goede actrice de serie moet verlaten !

Eldina
27 december 2019 14:06

Jammer,jij maakte het verhaal af,succes!?

Saskia
27 december 2019 14:29

Vond de verhouding tussen Shanti en Billy juist één van de best geacteerde onderwerpen.

Dennis
27 december 2019 16:34

Lone gaat vrijwillig weg

Flapperdeflap
27 december 2019 18:04

Ik snap hier niets van.. Dan heb je een actrice als Lone, steengoed, en dan schrijf je die uit de serie terwijl dat een flutkarakter als Puck of Jojo wel blijft. Niet te bevatten. Ze hadden zoveel kanten opgekund met Billy, zoveel goede verhaallijnen. Als wij ze kunnen bedenken dan zou je er toch vanuit mogen gaan dat de echte schrijvers dat ook kunnen?

Tinus
27 december 2019 18:07

Heel jammer.

Tinus
27 december 2019 18:08

jammer. Is er weer een bitch en dan is ze weer weg. Niet goed.

Linda
27 december 2019 21:14

Lana en Bobby schrijf ze uit. Ze acteren niet echt, maar ratelen hun tekst op zonder enige inleving. Ze ‘zijn’ niet hun karakter. En dat is logisch, ze zijn nog jong, ze moeten zichzelf nog ontwikkelen als acteur, maar nu op dit moment zijn ze te eendimensionaal, waardoor ze kleurloos en irritant acteren zonder gevoel. Verder vind ik hun rol niks toevoegen. Het haalt de vaart uit GTST. Voordat Celine komt roepen dat ik dan zelf maar moet acteren. Nou nee, ik weet van mezelf dat ik het niet kan. Dat is altijd beter dan ‘acteurs’ die roepen dat ze… Lees meer »